Badator Black Friday-a
18 de November de 2022
Orain dela gutxi irakurri nuen Halloweenari buruz, gure herrian ez dagoela festa guztietan izena ematea baino gauza bertakoagorik. Seguru asko, horixe bera pentsatu zuten markek Black Friday-eko jaiegunaren izakiaerik Gabonetako erosketak aste batzuk aurreratu nahiean.
Oraindik fresko ditut nire egunak Estatu Batuetan, baita nola bizi zuten Thanksgiving Eguna: aukera (edo aitzaki) ezin hobea, senideak bisitatu ez zituzten milaka lagunek beren kontzientziak baretzeko, futbol amerikar pila eta bazkari-afari opari baten aurrean. Egun batez hiriak ustu egiten ziren. Ostirala iritsi arte. Familia guztiak kalera ateratzen baitziren orduan elkarrekin, erosketak egitera, eta markek azkenean haien kontuak zenbaki gorrietatik zenbaki beltzetara pasatzera lortzen zuten.
Gogoan ditut Black Friday-aren hastapenak gure herrian. Bailarako uneetan kontsumoa sustatuko zuen edozein ekimen inportatzeko beste aukera bat. Nola ez, indartsu sartu zen gainera: marka guztiak promozio- eta deskontu-igoera bizian murgildu ziren, Gabonetako erosketei aurrea hartzeak agian emaitza-kontuetan euro batzuk gehiago sartzea ekarriko zuela pentsatuz.
Erabat ahaztu zuten bezeroak promozio horiekiko sentikor bihurtzen direla, beren portaera erosketa adimendunetara egokitzen dutela eta naturalki beren akzioak merkealdietan bakarrik erostera bideratzen dituztela.
Hasierako urte haien eskarmentua ondoren, inor ez da harritzen markek beren estrategiak egokitu dituztela ikusteak, bai iraupena eta bai eskaintza mugatuz, batez ere, bultzada hori irteera gehien behar duten artikuluetara eramanez soilik. Azken fineak, gure herrian ere erosketak kirol nazional bihurtzen diren garaiari hasiera (eta ez bukaera) emateko.